Telefon: 01/234-56-78
GSM: 051/123-456
07.04.2021
Medosebni odnosi (v nadaljevanju odnosi) so sposobnost ustvarjanja in vzdrževanja obojestransko zadovoljivih odnosov, kjer uravnoteženo dajemo in prejemamo, in kjer je z besedo ali vedenjem izražamo zaupanje in sočutje. Zadovoljivi odnosi nam dajo občutek lahkote in udobja ter so vir naše sreče, zabave in tudi uspeha.
Ljudje smo socialna bitja in skoraj ni trenutka ali aktivnosti, kjer na nek način ne bi imeli opravka s sočlovekom. Razvijanja odnosov in socialnih spretnosti se človek uči z odraščanjem, preko izkušenj, z učenjem, EQ treningi itd.
Tisto, kar nas osrečuje in dela bolj zdrave, so odnosi.
- George Vaillant, Harvard Medical School
Dandanes se pravzaprav že v marsikateri situaciji, bodisi v službi ali partnerskem odnosi, pričakuje oz. je samoumevno, da imamo določene socialne spretnosti že razvite. Pa jih imamo res? Pa četudi jih imamo razvite je potem tukaj še en izziv; nemalokrat smo ljudje selektivni pri njihovi uporabi glede na situacijo (npr. katere socialne spretnosti uporabljamo v službi in katere zasebno?).
1. korak: ZAVEDANJE OKOLJA
Zavedajmo se okolja v katerem želimo razviti odnos, prepoznajmo namige in pričnimo pogovor, ko imamo pozornost osebe.
2. korak: TEMA POGOVORA
Izbira teme za pogovor; generalno obstajajo tri varne teme za pričetek pogovora ( trenutni dogodki, služba in skupni interesi). P.s.: Pri Slovencih še vremenska napoved :) (Pravzaprav je to bolj tema pogovora, ko smo že v odnosu in jo izberemo, da prekinemo morečo tišino).
3. korak: AKTIVNI IN EMPATIČNI POSLUŠALEC
Bodimo aktivni in empatični poslušalec (poslušati in slišati), kajti ljudem v današnjem času pretirane informacijske zasičenosti ogromno pomeni, da so slišani in tudi razumljeni. Pogovore vzemimo resno in cenimo sogovornika.
4. korak: POSLUŠANJE vs. GOVORJENJE
Več poslušajmo kot govorimo. Znana anekdota pravi; imamo dve ušesi in ena usta, da lahko slišimo dvakrat več kot povemo.
5. korak: SPREMEMBA TEME
Spremenimo temo pogovora tekoče in oz. ko je primerno. Bodimo pazljivi, da se pri določeni temi zadržujemo tako dolgo, da še ima obojestransko vrednost in zadovoljstvo. Pri spremembi si lahko pomagamo s sledečimi frazami: to me spominja na, podobno se je zgodilo tudi meni, ...
6. korak: OSEBNA VPRAŠANJA
Postavljajmo osebna vprašanja. Izkazano zanimanje za drugo osebo se odraža s postavljanjem osebnih vprašanj. Veliko ljudi ne želi postavljati osebnih vprašanj, ker se jim to zdi predrzno. Kljub temu je postavljanje osebnih vprašanj na čustveno inteligenten priporočljivo, kajti ljudje radi govorijo o sebi, slednje krepi odnos zaradi aktivnega zanimanja o njih in povedanim. Vprašanja naj bodo odprtega tipa in naj spodbujajo razvoj pogovora in odnosa.
7. korak: VZAJEMNOST
V odnosu ohranimo vzajemno in zdravo ravnovesje med »dajanjem in prejemanjem«. Neravnovesje je lahko znak slabega zavedanja sebe, pomanjkanja asertivnosti, agresije, sebičnosti ali izkoriščanja. Preberimo tudi: Želite postati bolj asertivni?
8. korak: ZAČETNI INTERES IN OHRANJANJE ODNOSA
Začetni pogovori vodijo do povabil ali malih aktivnosti s katerimi lahko preverimo vzajemni interes za odnos. Po tem ko smo odnos vzpostavili, je pomembno, da ga z nadaljnjo komunikacijo in aktivnostmi vzdržujemo in predvsem damo odnosu čas, da dozori in se razvije.
9. korak: IZRAŽANJE IN PREDSTAVITEV
Naredimo refleksijo svoje predstavitve in izražanja v sledečih odnosih oz. situacijah: ko spoznamo novo osebo, ko obiščemo zabavo, ko spregovorimo v skupini, ko nekaj vprašamo neznanca, ko imamo resni pogovor z nekom, ko želimo nekoga spoznati pobliže, ko učimo nove veščine nekoga blizu nas in ko smo z nekom intimni.
10. korak: KVALITETA ODNOSOV
Pripravimo seznam oseb, s katerimi smo v kontaktu. Kakšni so odnosi? Kvaliteta je več kot kvantiteta. Kvalitetni odnosi so veliko bolj pomembni, kot veliko število odnosov, ki niso obojestransko zadovoljivi. Potrudimo se ustvarjati odnose, kjer se počutimo enakovredne, enako pomembne, slišane in razumljene. Vzdržujmo in vlagajmo v odnose, ki so nam vir inspiracije, podpore in ali razumevanja.
Glede na specifičnost in težavnost obdobja v katerem se trenutno nahajamo bi dodali še sledeče: Pomagajmo drugim in pomagali bomo sebi! V tem težkem obdobju lahko s pomočjo sočloveku pridobimo več smisla in več zadovoljstva v našem življenju. Ko se osredotočamo na probleme in dileme drugih, lahko pridobimo drugačno perspektivo in smisel.
Bodimo socialno odgovorni in aktivno pokažimo skrb za naše družinske člane, partnerje, prijatelje, sodelavce, znance,... . Že zelo mala skrb za blaginjo drugih, se nam zelo hitro povrne nepričakovano in v večjem obsegu kot bi pričakovali!
Prijavite se na naše e-novice in pridobite inspiracijo ter koristne nasvete za osebno zadovoljstvo in uspeh!
O aktualnem dogajanju, nevroznanosti in čustveni inteligenci vas bomo obveščali na vaš e-poštni naslov enkrat mesečno.
Telefon: 01/234-56-78
GSM: 051/123-456
Lava 8,
3000 Celje
(Administracija in Back-Office, ni obiskov.)
Bravničarjeva ulica 13,
1000 Ljubljana
(Obiski s predhodnim dogovorom.)
20.05.2022
KAKO RAZUMEVANJE MOŽGANOV TRANSFORMIRA KONCEPT VODENJA? - revija HRM, št. 40, jun/jul 2022, letnik...
03.06.2021
Se kdaj ustavimo in vprašamo,ali smo s svojim življenjem zadovoljni, ali pa nas reka življenja zgolj...
19.05.2021
V tem blogu prestavljamo nov pogled na stres in anksioznost. Znanstveno je dokazano, da lahko s spremembo...
Podjetje d.o.o., avtorske pravice pridržane
Izdelava spletnih strani:Izdelava spletnih strani - Spletna postaja
Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje
Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.